Commodore B


Spesifikasjoner 2.5 CIH

Motor type : 4-takt 

Slaglengde : 69,8 mm

Boring : 87 mm

Antall sylindre :  6

Slagvolum : 2490 cm3 

Kompresjonsforhold : 8,8 : 1

Ventilklaring innsug : 0,3 mm (ved varm motor)

Ventilkaring eksos : 0,3 mm (ved varm motor)


Spesifikasjoner 2.8H CIH

Motor type : 4-takt 

Slaglengde : 69,8 mm

Boring : 92 mm

Antall sylindre :  6

Slagvolum : 2784 cm3 

Kompresjonsforhold : 9,0 : 1

Ventilklaring innsug : 0,3 mm (ved varm motor og mekaniske løftere)

Ventilkaring eksos : 0,3 mm (ved varm motor og mekaniske løftere)


Spesifikasjoner 2.8E CIH

Motor type : 4-takt 

Slaglengde : 69,8 mm

Boring : 92 mm

Antall sylindre :  6

Slagvolum : 2784 cm3 

Kompresjonsforhold : 9,0 : 1

Ventilklaring innsug : 0,3 mm (ved varm motor og mekaniske løftere)

Ventilkaring eksos : 0,3 mm (ved varm motor og mekaniske løftere)


Tenningsystem

Tenningsrekkefølge : 1 - 5 - 3 - 6 - 2 - 4

Stifteåpning : 0,3 til 0,45 mm

Kamvinkel : 35°-41°


Væskevolum

Kjølesystem : ca. 9,6- 10,0 liter kjølevæske

Motor :
 - 2.5 CIH : ca. 5,5 liter olje
 - 2.8H CIH : ca. 5,5 liter olje
 - 2.8E CIH : ca. 5,5 liter olje

Manuell girkasse CIH 4-trinns : ca. 1,1 liter girolje

Automatgirkasse : ca. 5.0 liter automatgirolje (ca. 2,3 liter servicepåfylling)

Bakaksel : ca. 1,2 liter bakakselolje (Spesialolje til differensialbrems)

Bremsesystem : ca. 0,46 liter bremsevæske

Styresnekke : 0,42 liter ATF olje

Servostyring : 1,0 liter ATF olje

Drivstofftank : ca. 70 liter


Hjulvinkler

Camber : -° -' til 

Spissing: - mm

Caster : -°-' til -°-'

King pin inclination (KPI) : -


Tiltrekkingsmoment

2.5 og 2.8 CIH

Topplokksbolter :
Steg 1 : 60 Nm
Steg 2 : 90°
Steg 3: 30° (ved varm motor)
Remhjul veivaksel : 100 Nm
Svinghjulsbolter : 60 Nm
Veivaksellager : 45 Nm
Rammelager : 110 Nm
Kamaksel drev : 25 Nm