Commodore B
Spesifikasjoner 2.5 CIH
Motor type : 4-takt
Slaglengde : 69,8 mm
Boring : 87 mm
Antall sylindre : 6
Slagvolum : 2490 cm3
Kompresjonsforhold : 8,8 : 1
Ventilklaring innsug : 0,3 mm (ved varm motor)
Ventilkaring eksos : 0,3 mm (ved varm motor)
Spesifikasjoner 2.8H CIH
Motor type : 4-takt
Slaglengde : 69,8 mm
Boring : 92 mm
Antall sylindre : 6
Slagvolum : 2784 cm3
Kompresjonsforhold : 9,0 : 1
Ventilklaring innsug : 0,3 mm (ved varm motor og mekaniske løftere)
Ventilkaring eksos : 0,3 mm (ved varm motor og mekaniske løftere)
Spesifikasjoner 2.8E CIH
Motor type : 4-takt
Slaglengde : 69,8 mm
Boring : 92 mm
Antall sylindre : 6
Slagvolum : 2784 cm3
Kompresjonsforhold : 9,0 : 1
Ventilklaring innsug : 0,3 mm (ved varm motor og mekaniske løftere)
Ventilkaring eksos : 0,3 mm (ved varm motor og mekaniske løftere)
Tenningsystem
Tenningsrekkefølge : 1 - 5 - 3 - 6 - 2 - 4
Stifteåpning : 0,3 til 0,45 mm
Kamvinkel : 35°-41°
Væskevolum
Kjølesystem : ca. 9,6- 10,0 liter kjølevæske
Motor :
- 2.5 CIH : ca. 5,5 liter olje
- 2.8H CIH : ca. 5,5 liter olje
- 2.8E CIH : ca. 5,5 liter olje
Manuell girkasse CIH 4-trinns : ca. 1,1 liter girolje
Automatgirkasse : ca. 5.0 liter automatgirolje (ca. 2,3 liter servicepåfylling)
Bakaksel : ca. 1,2 liter bakakselolje (Spesialolje til differensialbrems)
Bremsesystem : ca. 0,46 liter bremsevæske
Styresnekke : 0,42 liter ATF olje
Servostyring : 1,0 liter ATF olje
Drivstofftank : ca. 70 liter
Hjulvinkler
Camber : -° -' til
Spissing: - mm
Caster : -°-' til -°-'
King pin inclination (KPI) : -
Tiltrekkingsmoment
2.5 og 2.8 CIH
Topplokksbolter :
Steg 1 : 60 Nm
Steg 2 : 90°
Steg 3: 30° (ved varm motor)
Remhjul veivaksel : 100 Nm
Svinghjulsbolter : 60 Nm
Veivaksellager : 45 Nm
Rammelager : 110 Nm
Kamaksel drev : 25 Nm